Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    החזרת רישיון נשק | ערר ביטול רישיון נשק – המדריך המלא

    (142)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    רישיון נשק עם רישום פלילי או חקירה במשטרה

    ככלל כאשר נחקרים כחשודים במשטרה, נפתח כנגדכם תיק חקירה. במידה והינכם מחזיקים ברישיון נשק פרטי או ארגוני, והמדובר בעבירות אלימות במשפחה, עבירות מין, עבירות סמים ועוד, המשטרה ברוב המקרים תמליץ לאגף לכלי ירייה לבטל לכם את רישיון הנשק. במאמר הבא יסביר עו"ד שליכטר מה ניתן לעשות על מנת להחזיר את רישיון הנשק?

    לאחר חקירה במשטרה נדרשת להפקיד את הנשק בתחנה, מה זה אומר?

    לאחר חקירה משטרתית כחשודים בביצוע עבירה, אנשים אשר אוחזים ברישיון נשק ארגוני ופרטי אף מזה שנים רבות, עצם החקירה משטרתית, אפילו עקב תלונה של שכן או תלונה ברף חומרה נמוך, ככלל משטרת ישראל תבקש מכם להפקיד את הנשק בתחנה. בשלב הזה הרבה לא יודעים שמומלץ לפנות בדחיפות לעורך דין פלילי, על מנת לשקול פנייה לתחנת משטרה וזאת לשם סגירת התיק, דבר שבהחלט יכול להשפיע הן על האפשרות שהתיק ייסגר והן האפשרות כי משטרת ישראל תמליץ לממונה על כלי הירייה לא לבטל את רישיון הנשק אותו אתם מחזיקים. לקריאה אודות מה עושים לאחר חקירה פלילית ניתן לקרוא במאמר – סגירת תיק פלילי מה עושים לאחר חקירה במשטרה?

    במידה וקיבלתם הודעה מהמשרד לביטחון פנים על ביטול רישיון הנשק האישי או הארגוני האם יש מה לעשות?

    בשלב זה, תקבלו לידכם מכתב מאת המשרד לביטחון פנים  הודעה על התלייה או ביטול רישיון הנשק שלכם, וזאת בדרך כלל על פי המלצת משטרת ישראל, המנומקת ככלל באופן חסר ולאקוני בו תתבקשו להחזיר את הרישיון בצירוף הספח לפקיד הרישוי הקרוב למקום מגוריכם. עוד בהודעה זו, תינתן אפשרות להגיש ערר לממונה על אגף כלי ירייה, וזאת בתוך 45 יום, בכפוף להחזרת כלי הירייה והחזרת הרישיון לפקיד הרישוי.

    לכן, השלב הראשון הינו הגשת ערר על ההחלטה של אגף כלי הירייה במשרד לביטחון פנים להתלות או לבטל את רישיון הנשק שלו וזאת תוך 45 יום, במידה ולא תפעלו תאבדו את זכותכם בהחזקת כלי הירייה.

    מה הסיכויים להחזרת הנשק לאחר הגשת ערר?

    הסיכוי בערר מאוד תלוי בנסיבות, שכנוע פקיד הרישיוי הינה משימה מורכבת ולכן מומלץ שתסייעו בעו"ד פלילי אשר עוסק בערר לממונה על כלי הירייה בהחזרת רישיון נשק. לאחר הגשת הערר תתקבל תשובה חיובית או שלילית. במידה ומתקבלת תשובה חיובית, ניתן לקבל חזרה את רישיון הנשק בהתאם להחלטה והתנאים בה ובמידה ומתקבלת תשובה שלילית ניתן להגיש את הערר ורק לאחריו יהיה ניתן להגיש עתירה מנהלית כפי שיורחב בהמשך.

    להלן, החלטות של הממונה על כלי הייריה על החזרת רישיון הנשק שיוצג על ידי המשרד:

    חלק מהצלחות המשרד מול הממונה על כלי הירייה לאחרונה 

    החזרת רישיון נשק לאחר חקירה במשטרה בשל מעורבות בתיק אלימות ואיומים

    החזרת רישיון נשק בשל מעורבות ומידע בתחום הסמים

    החזרת רישיון נשק בשל מעורבות בתחום האלימות ומידע חסוי

    החזרת רישיון נשק בשל תיק סגור בעבירת אלימות

    החזרת רישיון נשק בשל תיק סגור בעבירת הפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה

    מה ניתן לעשות במידה והערר נדחה?

    החלטה על דחיית הערר מאגף כלי הירייה במשרד לביטחון פנים, הינה החלטה מנהלית ועל כן ניתן לפנות לבית המשפט המחוזי בעתירה מנהלית, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, להשבת רישיון הנשק. בעתירה מסוג זה, הסיכוי להשבת רישיון הנשק ברוב המקרים גדל באופן משמעותי, שכן בית המשפט בוחן את סבירות ההחלטה של האגף לכלי ירייה וכן את אי המלצה משטרת ישראל. לכן, מומלץ להיוועץ עם עו"ד מהתחום הפלילי, אשר מכיר את הנהלים של האגף לכלי ירייה ואת השיקולים המובילים אותם ואת בית המשפט להשבת רישיון הנשק.

    למאמר המלא: השבת רישיון נשק פרטי לאחר עתירה מנהלית בבית משפט מחוזי באר שבע

    להלן, החלטה בעתירה לבית המשפט המחוזי על החזרת רישיון הנשק ללקוח  שיוצג על ידי המשרד:

    עוד מקרה לדוגמה בו המשרד פעל מיד לאחר החקירה המשטרתית להחזרת רישיון הנשק

    כנגד לקוח המשרד נפתח תיק פלילי בחשד לביצוע עבירות של סחר בסמים, החזקת סמים וקשירת קשר לביצוע פשע, בגינן אף נעצר ושוחרר. למרות שעמד על חפותו מהרגע הראשון בוטל רישיון הנשק שלו ואף איבד את מקום עבודתו. לאחר האירועים פנה הלקוח אל משרדנו, אשר שקד בתשומת לב רבה על בקשה מתאימה לסגירת התיק הפלילי. לאור הבקשה הוחלט בתביעות תל-אביב על סגירת התיק הפלילי "בהיעדר אשמה פלילית" ובכך נמנע מהליך פלילי ונוקה שמו מכל אשמה פלילית. לאחר מכן בהתאמה פנה משרדנו בבקשה מנומקת בערר לממונה על כלי הירייה המתאימים והנשק הארגוני עכשיו יוכל לחזור לעבודתו כמאבטח!

    להלן החלטת שלוחת תביעות תל-אביב על סגירת התיק בעילת "העדר אשמה פלילית"

    להלן אישור על רישיון הנשק החדש, יחד עם ברכות מהלקוח:

    משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר, גם מלווה פונים בהליך לקבלת רישיון נשק

    קריטריונים לקבלת רישיון נשק פרטי

    המשרד לביטחון פנים קבע קריטריונים להחזקת כלי ירייה פרטי, הכוללים דרישות סף ותבחינים.

    המשרד לביטחון פנים קבע קריטריונים להחזקת כלי ירייה פרטי, הכוללים דרישות סף ותבחינים חדשים שיאפשרו למאות אלפי יוצאי יחידיות קרביות זכאות להחזיק נשק. הקלות גם לקצינים שישתחררו מצה"ל, בין היתר בוגרי הכשרת רובאי 07 ו 08 זכאים לרישיון נשק.

    דרישות הסף

    התבחינים

    טפסים רלוונטיים:

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו