Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    ועדת משמעת אוניברסיטת בר-אילן – ערעור התקבל וביטול הרחקה בפועל וזיכוי מעבירה

    (1)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרדנו הגיש ערעור על פסק דינה של ועדת המשמעת של אוניברסיטת בר-אילן, במסגרתו הורשע הסטודנט בעבירות של החזקת טלפון נייד בבחינה בניגוד, אי-ציות להוראות של משגיחה בבחינה והתנהגות שאינה הולמת תלמיד באוניברסיטה. בגין עבירות אלה, נגזרו על הסטודנט עונשים של פסילת קורס והרחקה מהלימודים באוניברסיטה למשך סמסטר מלא. בשל מצב החירום מחד בשל נגיף הקורונה הערעור התקיים באמצעות ערעור בכתב.

    נטען על ידי משרדנו כי העונש ההרחקה לסמסטר שנפסק לסטודנט הינו עונש מחמיר, במיוחד לאור כך שהועדה הייתה חשופה למידע משמעתי קודם. ועדת הערעורים הכריעה בעניין זה כי הטענה מוצדקת ואין זה ראוי:

    "צודק ב"כ המערער בטענתו, כי אין זה ראוי – גם בהליכים משמעתיים – לחשוף בפני הוועדה, כבר בשלב בירור האשמה, את "עברו המשמעתי" של הנילון, פן מידע זה ישפיע על שיקול דעתה של הוועדה,י ויביאה להרשיע את הנילון גם אם אין די בראיות שבפניה כדי להרשיעו בעבירה המיוחסת לו.

    בנוסף גם נטען כי ועדת המשמעת לא הייתה רשאית מכל מקום לקחת נתון זה בחשבון גם בשלב של הטיעונים לעונש וזאת בשל כך שאין מדובר בעבר משמעתי קודם, וגם טענה זו התקבלה על ידי ועדת הערעורים:

    שאלה אחרת היא אם המידע שהובא בפני ועדת המשמעת בתור "עברו המשמעתי" של – המערער, אכן היה בבחינת "עבר משמעתי" שהיא הייתה רשאית להביא במכלול שיקוליה…
    משכך החלטנו לקבוע את עונשו הראוי של המערער בעצמנו, בהתעלם מ"עברו –המשמעתי".

    לבסוף החליטה ועדת הערעורים של אוניברסיטת בר אילן, לקבל את הערעור במובן של זיכוי הסטודנט מעבירה של התנהגות שאינה הולמת תלמיד ולבטל העונש הרחקה בפועל ובמקומו להשית ענישה פוגענית פחות כזו שלא תעכב את התואר של הסטודנט ותוביל לפיטוריו מהעבודה, בדמות עיכוב מתן תעודה לשישה חודשים, ענישה חלופית אשר נטענה על ידנו בערעור.

    להלן, החלטת ועדת הערעורים באוניברסיטת בר-אילן:

    הצלחות משרדנו בייצוג בוועדת משמעת 

    (חלק מהתיקים, ניתן לראות את פרטי המקרה וההחלטות בעמוד הפייסבוק של המשרד)

    המלצות בגוגל מלקוחות המשרד בייצוג בועדות משמעת על ידי משרדנו

    הבנתם שאתם צריכים ייצוג משפטי איכותי בועדת המשמעת? מוזמנים ליצור קשר עם משרדו של עו"ד אלון שליכטר ונשמח לתאם עמכם פגישה!

    ראיון עם עו"ד אלון שליכטר בערוץ 13 בתוכנית 'פרקליטים עד הבית' בנושא ועדות משמעת של סטודנטים, מוזמנים לצפות >>>

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו