Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    נהיגה תחת השפעת סמים

    (89)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

     

    לקוח המשרד פנה אלינו בשל כך שניתן בעיינו פסק דין שניתן בהעדר ונשלל רישיונו לשנתיים בו הורשע בנהיגה תחת השפעת סמים. לאור כך, הוגשה בקשה מנומקת על ידנו, לביטול פסק הדין שניתן בהעדר ובית המשפט בירושלים קיבל את את הבקשה וביטל את פסק הדין שניתן בהיעדר בשל חשש לעיוות דין ונקבע לשמיעת התיק.

    להלן, החלטת בית המשפט לביטול פסק הדין שניתן בהעדר בנהיגה תחת השפעת סמים וביטול הפסילה לשנתיים:

    כאמור התיק נקבע מחדש ולאחר מו"מ עם התביעה והצגת הכשלים בתיק הגענו להסדר מקל מאוד בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים במסגרתו רישיון הנהיגה שלו ייפסל ל59 יום בלבד!

    להלן, החלטת בית המשפט לפסילת הרישיון למשך 59 יום בלבד (במקום שנתיים) בנהיגה תחת השפעת סמים:

    הבנתם שאתם צריכים ייצוג משפטי איכותי בנהיגה תחת השפעת סמים? מוזמנים ליצור קשר עם משרדו של עו"ד אלון שליכטר ונשמח לתאם עמכם פגישה!

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

     

    על הכותב: עו"ד אלון שליכטר עוסק במשפט הפלילי ודיני התעבורה, בעל ניסיון, ידע ומקצועיות בתחומים אלו. כמו כן, עו"ד אלון שליכטר פועל עבור כל תיק בבניית אסטרטגיה באופן אישי כ"מעשה חייט" וזאת על פי נסיבות התיק והנסיבות האישיות. בנוסף, עו"ד אלון שליכטר, פועל עבור כל לקוח בנאמנות מלאה, דיסקרטיות ונחישות וזאת על מנת להביא לתוצאה הטובה ביותר!


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו

     

    נהיגה בהשפעת סמים

    נהיגה תחת השפעת סמים, היא מהעבירות החמורות ביותר המנויות בפקודת התעבורה. הן בתי המשפט והן המחוקק רואים אותה בחומרה רבה וכעבירה שמעידה על מסוכנות רבה של העוברים אותה. עו"ד אלון שליכטר מתמחה בדיני תעבורה ובעניינים פליליים.

    ייעוץ עם עורך דין הבקיא בדיני תעבורה בנושא נהיגה תחת השפעת סמים

    לאור הענישה המכבידה והמשמעותית שקיימת בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים, וכן לאור הצעדים הפוגעניים שעלולים להינקט כנגד נהג כגון פסילה מנהלית ופסילה עד לתום ההליכים, חשוב ואף הכרחי להיוועץ ולהסתייע בעורך דין תעבורה הבקיא ברזי דיני התעבורה. זאת משום שענישה בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים גוררת בצידה עונשים משמעותיים ופסילות ארוכות במיוחד, שיש בהן להשפיע באופן ישיר על פרנסתו ואיכות חייו של הנאשם. משרד עורכי הדין בניהולו של עו"ד אלון שליכטר מתמחה בייצוג בעברות תעבורה בכלל, ובעבירת נהיגה תחת השפעת סמים בפרט. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7.

    נהיגה תחת השפעת סמים – מה קובע החוק, מדוע זה כה משמעותי ומה לגבי הענישה?

    הייחוד בעבירה של נהיגה תחת השפעת סם, היא כי החוק קבע חזקה לפיה ברגע שנמצאים שרידי סם דם בדמו של נהג, הוא נחשב כנוהג תחת השפעת סם, ללא קשר לריכוזו בדם. זאת, לעומת עבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, לפיה אדם ייחשב כנוהג בשכרות רק אם יהיה בדמו מעל 240 מיקרוגם אלכוהול בליטר דם (נכון לכתיבת שורות אלו).

    מדוע נתון זה משמעותי? הדבר נובע מכך ששרידי סם יכולים להותיר סימן בדמו של נהג, עד שלושה שבועות לאחר השימוש. כך, גם אם חלפו שבוע או שבועיים מאז הנהג השתמש בסם, הבדיקה יכולה להראות ולהצביע על שרידי סם.

    עוד יצוין כי עד תיקון הפקודה בשנת 2005, כדי להרשיע נאשם, היה על התביעה להוכיח שהשימוש בסם השפיע באופן מהותי על אופן הנהיגה. מאז תיקון החוק, אשר החמיר עם ציבור הנהגים מתוך רצון להגביר אכיפה ולהטיל מורא, נטל ההוכחה לכך שהסם לא השפיע על הנהיגה מוטל על הנהג.

    הענישה: לבית המשפט לתעבורה ישנה סמכות ענישה רחבה ומגוונת הכוללת רכיבי ענישה מסוג מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה בפועל, פסילה על תנאי, התחייבות כספית וכן הטלת קנסות כספיים. יש לשים לב שהרשעה בעבירת נהיגה תחת השפעת סמים גוררת עימה ענישת מינימום הכוללת פסילה בפועל לשנתיים.

    עורך דין נהיגה תחת השפעת סמים

    סם הוא חומר טבעי או כימי שגורם לשינוי תודעתי בקרב מי שצורך אותו. "פקודת הסמים המסוכנים" שנקבעה בשנת 1973 מגבילה את חופש העיסוק בסמים, ומונה רשימה של חומרים מסוכנים שאסורים בגידול, אחזקה, ייצור ושימוש. ברשימה ניתן למצוא חומרים העונים להגדרת "סמים קלים", כדוגמת קנביס וחשיש, וכן "סמים קשים" כמו קוקאין והרואין. חומרת השימוש בסמים עולה כאשר אדם נוהג לאחר שצרך אותם והשפיעו על תודעתו.

    רמת החומרה של שימוש בסמים אף עולה יותר כאשר אדם צורך סמים ונוהג תחת השפעתם. אם הוא נתפס בשעת המעשה על ידי כוחות משטרה, זה עלול לעלות לו בחופש שלו ובעונש כבד. נתפסתם בזמן נהיגה תחת השפעת סמים? להלן כל מה שחשוב לדעת בנושא.

    כיצד בודקים נהיגה תחת השפעת סמים?

    משטרת ישראל פועלת לאיתור נהגים שנוהגים תחת השפעת סמים בשתי דרכים: בדיקת דם ובדיקת שתן. לאור העובדה שבדיקת דם נחשבת לדרך פולשנית וחודרנית, ההנחיה היא לבצע ראשונה את בדיקת השתן. במידה ואין אפשרות כזו, האלטרנטיבה היא בדיקת דם.

    חיפוש סמים אצל החשוד

    פני שלוקחים בדיקת שתן או דם ממי שנחשד בנהיגה תחת השפעת סמים, שוטר יכול לבצע בדיקת שתן לגילוי סמים בהתקיים אחד משתי האפשרויות תאונת דרכים או חשד סביר לנהיגה תחת השפעת סמים. כל עוד הוא מצליח להוכיח שמשהו באירוע עורר בו חשד סביר כלפי החשוד, הוא יוכל לבצע בדיקת שתן לאיתור סמים. במידה ובדיקת השתן תילקח ללא תאונת דרכים או חשד סביר, בית המשפט בנסיבות מסוימות יכול לקבוע כי לקיחת הבדיקה של השתן נלקחה בניגוד לחוק ולפסול את הראייה, דבר אשר עשוי להוביל לזיכוי.

    הוכחת נהיגה תחת השפעת סמים על ידי בדיקת מאפיינים

    מעבר לדגימות השתן או הדם שנלקחות מהנהג החשוד בנהיגה תחת השפעת סמים, השוטרים עורכים לו מבדקים שנועדו לבחון את כשירותו הנוכחית לנהיגה. במסגרת הבדיקה החשוד מתבקש לבצע מבחן בעל שלושה שלבים: עמידה, הליכה בקו ישר והבאת האצבע לאף. בהתבסס על מבחנים אלו ניתן להציג בפני בית המשפט אינדיקציה בנוגע לכשירותו של הנהג באותו זמן שהואשם בנהיגה תחת השפעת סמים. פעמים רבות נאשמים הורשעו רק בגלל שנכשלו לחלוטין בבדיקת המאפיינים.

    בניגוד ללקיחת שתן ודם, להן אסור לסרב, החשוד רשאי לסרב לביצוע בדיקת מאפיינים, וזה לא ישמש נגדו בבית המשפט. יתרה מכך, אם יבצע אותם ויימצא בהם לא כשיר, אפשר יהיה להרשיע אותו על סמך התוצאות לבדן.

    נתפסת נוהג תחת סמים? פנה בהקדם לעו"ד אלון שליכטר, עו"ד פלילי המומחה בתחום זה.