Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    כתב אישום אלימות במשפחה

    (83)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    חקירה במשטרה אלימות במשפחה | מעצר בעקבות חשד לאלימות במשפחה

    תלונה על אלימות במשפחה? מה עושים? מדריך לפניך!

    לייעוץ מיידי
    חייגו 054-6762373

    אלימות במשפחה – הגדרות

    על פי סעיף 1 לחוק מניעת אלימות במשפחה, תשנ"א-1991, מגדיר לנו מי ייחשב בן זוג ומי ייחשב בן משפחה:

    "בן זוג" – לרבות ידוע בציבור;

    "בן משפחה" – לרבות מי שהיה בן משפחה בעבר, והוא אחד מאלה:

    (2) מי שאחראי לצרכי מחייתו, בריאותו, חינוכו או שלומו של קטין או חסר ישע, המתגורר עמו, וקטין או חסר ישע המתגורר עם מי שאחראי עליו כאמור;

    אלימות במשפחה – עבירה פלילית

    סעיף 382(ב) לחוק העונשין, תשל"ז-1977, קובע כי תקיפה של בן זוג או בן משפחה הינה עבירה פלילית אשר העונש עליה חמור יותר מתקיפה "רגילה" ובצידה עונש מאסר מקסימלי של 4 שנים, וכאשר המדובר באלימות שגרמה לחבלות העונש המקסימלי עומד על 6 שנות מאסר – סעיף 382(ב) לחוק העונשין, תשל"ז-1977.

     

    ביטול כתב אישום אלימות במשפחה

    אלימות במשפחה היא שם כולל למספר עבירות פרטניות, אשר הופעלו על ידי בן משפחה אחד כלפי בן משפחה אחר, כמו למשל תקיפת בן \ בת זוג, עבירות מין בתוך המשפחה, אונס, איומים, חטיפה, כליאת שווא, גרימת נזק לרכוש וכו'. כל אחד מהמקרים האלו מביא להגשת כתב אישום אלימות במשפחה. בית המשפט מצידו מגלה אפס סובלנות כלפי מקרים כאלו ורואה זאת בחומרה רבה, ולצדם גם משטרת ישראל, המבקשת מעצר מידי של החשוד והארכת מעצרו. לעתים היא תבקש לשחרר את החשוד בתנאים מגבילים, במקרים כאלו זה לרוב הרחקה באזור המגורים של הקורבן.

    מה אומר חוק העונשין על אלימות במשפחה?

    על פי חוק העונשים, עבירות אלימות במשפחה כוללות מגוון עבירות שנעשו בין כותלי התא משפחתי. זה יכול להיות עבירה שהופנתה כלפי בן או בת הזוג, כדוגמת תקיפה או איומים, ובאותה מידה זו יכולה להיות עבירה שהופנתה כלפי קטין או חסר ישע אחר במשפחה. החוק מחמיר עם עבירות של אלימות במשפחה, ועבור סוגים שונים של עבירות נקבע כי דין העונש על אלימות במשפחה יהיה כפול מהעונש שקבוע בחוק.

    מהן ההשלכות של כתב אישום אלימות במשפחה?

    הגשת כתב אישום אלימות במשפחה כוללת בין היתר עבירות שכרוכות בעונש מאסר, כמו למשל אונס, כליאת שווא, איומים, תקיפה של בן \ בת הזוג וכו'. עם הגשת כתב האישום נגד הנאשם, המשטרה או הפרקליטות יכולות לבקש מעצר של הנאשם בגין עבירות אלימות במשפחה, זאת עד לתום ההליכים המופעלים נגדו.

    העונשים על אלימות במשפחה מותאמים לחומרת העבירה שבה הנאשם הורשע. יחד עם זאת, בתי המשפט מגלים תשומת לב כלפי תהליכים טיפוליים שעובר הנאשם, והם מעניקים לכך משקל רב כאשר הם מוסרים את המלצתם לעונש מתאים.

    חקירות משטרתיות על אלימות במשפחה

    בחקירות משטרתיות, עבירות אלימות במשפחה מטופלות באופן מיוחד, תוך תשומת לב רבה לפרטים קטנים ובחינת רמת המסוכנות שנשקפת מהנאשם בעבירות הללו. ברוב המקרים המשטרה לא נוטלת סיכונים מיותרים, ודורשת כי שחרורו ממעצר ייעשה בתנאים שיוגבלו על ידי בית המשפט.  בכל מקרה שהסתבכתם בנושא אלימות במשפחה או בכל נושא פלילי אחר, עו"ד אלון שליכטר ישמח לעמוד לרשותכם. פנו אליו לייעוץ.

     

    במידה ונעצרתם או הוגש כנגדכם כתב אישום על עבירות אלימות במשפחה, משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר זמין למענה 24/7 וניתן ליצור קשר.

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו

     

    בין אם מדובר בעבירות אלימות במסגרת הליכי גירושין, עבירות על תקיפות בני זוג ובין אם מדובר בעבירות אחרות במסגרת התא המשפחתי – כתב אישום אלימות במשפחה עשוי להתקבל במצבים שונים. נדגיש כי במקרים שונים, כתב אישום זה עשוי להתקבל עקב נקמה אישית של אחד הצדדים, כאשר לעיתים אף נוצרת סיטואציה של מילה כנגד מילה. כך או כך, בכדי לקבל את הייעוץ, הליווי והייצוג המשפטי הטוב ביותר, יש לפנות אל עו"ד אלון שליכטר. עורך דין זה יסייע לכם בכל הנוגע לעניין זה, ויפעל לטובת הלקוח.

    פניה בהקדם לעורך דין פלילי בנושא כתב אישום אלימות במשפחה

    מבלי להקל ראש בסכנה הגדולה שבאלימות במשפחה, אדם המוצא את עצמו נאשם או חשוד בעבירות של אלימות במשפחה צריך לפנות בהקדם וללא עיכובים לעורך דין פלילי. משרד עורכי הדין בניהולו של אלון שליכטר כאן כדי לסייע לכם בכל הנוגע לאלימות במשפחה, לכן – אל תהססו להתקשר. אנו כאן לצידכם תוך שמירה על דיסקרטיות רבה ומקצועיות.

    כתב אישום אלימות במשפחה – מהן עבירות אלימות במשפחה?

    כאשר מדברים על עבירות אלימות במשפחה, הכוונה היא לשורה של פעולות – החל ממעשים פיזיים, ועד נזקים גופניים ונפשיים לבני התא המשפחתי. במקרים שונים, אף מוגש כתב אישום אלימות במשפחה – כאשר המעורבים בדבר זקוקים לייעוץ משפטי על מנת להתנהל בדיוק מרבי ובמקצועיות הדרושה.

    במילים אחרות, ומשום שניהול התיק וייצוג הלקוח מתבסס על שלבים שונים, ולאורכו עשויים לעלות אמוציות רבות – רצוי לפנות אל עורך הדין העוסק בתחום. באמצעות עו"ד, ניתן יהיה לקדם את התהליך היטב – ולטובת הלקוח.

    תהליך החיפוש אחר עורך הדין הרלוונטי מורכב מצעדים שונים, לכולם רצוי לתת את תשומת הלב המלאה. ראשית, מומלץ לפנות אל סביבתכם הקרובה, ולבקש את המלצותיהם. בנוסף, רצוי לסקור את הדף העסקי של עוה"ד – ולהתרשם מתחומי עיסוקו. כלומר, יש להבין האם שירותיו רלוונטיים עבורכם. כך, ניתן יהיה להתחיל בשיתוף הפעולה המקצועי על הצד הטוב ביותר.

    עבירות אלימות במשפחה נתפסות כחמורות ביותר ומעלות צורך להרחיק את החשוד בביצוען מקורבנותיו לכאורה עוד טרם ההליך בעניינו באמצעות מעצרו. בהתאם לגישה זו, לרוב, עם תום החקירה בחשד לאלימות במשפחה יוגש כתב אישום נגד החשוד אף מבלי ליתן לו את זכות השימוע ולמנוע את הגשתו. מבלי לערער חלילה על חומרתן, לא ניתן להתעלם מכך שתלונות כוזבות לא מעטות מוגשות מדי יום בגין עבירות אלימות במשפחה, במה שדומה להיות אקט של הבעת כעס או נקמה – הא ותו לא. במקרים של הגשת כתב אישום אלימות במשפחה וניהולו התקין, יש לשתף פעולה עם משרד עו"ד אלון שליכטר.

    כתב אישום אלימות במשפחה – בגין אילו מעשים?

    התמונה הראשונה שעולה לנגד עיננו מתארת פגיעה מכוונת בגופו של בן משפחה. אלימות במשפחה מתבטאת גם במעשים שגורמים לפגיעה נפשית – בבן/בת הזוג, בילדים או בסבים כמו כליאה בין כתלי הבית, פגיעה באוטונומיה, שימוש במילים המהוות איום, הפחדה או ניסיון להלך אימים על קרוב משפחה, השפלתו ופגיעה שיטתית ועקבית ברגשותיו ובכבודו, וכמובן אלימות מינית.

    הגשת כתב אישום אלימות במשפחה עם עו"ד

    הענישה המופעלת כלפי מי שהורשע בעבירות אלימות במשפחה מחמירה, במגמה להילחם בתופעה קשה זו שהפכה שכיחה בישראל. ביחס לכל אלה נשוב ונדגיש כי קבלת ייצוג משפטי ע"י משרד עו"ד אלון שליכטר כבר בשלב בו נפתחת חקירה, יכולה למנוע פגיעה בזכויות, מעצרים ממושכים, כתב אישום והעמדה לדין. פרט לענישה המחמירה לה צפוי הנאשם, יותיר האישום הפלילי בחייו האישיים והמקצועיים אות קין. עוד בטרם הגשת כתב אישום כאמור, יאלץ החשוד בעבירות אלימות במשפחה להתמודד עם אמצעים שנועדו לפגוע בחופש התנועה ובחירותו, כמו צווי הרחקה וצווי הגנה שונים שבאמצעות ייצוג בידי עורך דין מנוסה ניתן למנוע את ההגבלות מכוחם. גישת גורמי האכיפה והגורמים השיפוטיים כלפי קורבנות אלימות במשפחה היא אמנם מרוככת, אך אין זה מעיד על כך שכל תלונה שהביאה לחקירה בחשד לעבירות אלה תתגבש ותבשיל לכדי כתב אישום. גם שעה שהוגש כתב אישום ונפתח הליך פלילי, פני הדברים אינם כפי שהם נראים מבעד לשיקוף של עורך דין מיומן שיפעל למענך ויחתור לזיכוי או הסדר טיעון מקל.