Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עבירות מרמה והונאה

    (1)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    עבירות הונאה – הקדמה

    עבירות הונאה ומרמה הינם תחום נרחב, אשר יכולים להתבצע היום גם במרחב הפיזי וגם במרחב הווירטואלי. עבירות מסוג זה נעשות בצורה מתוחכמת אך גם בשיטה פשוטה. החוק מתייחס לעבירות מסוג זה בחומרה וזאת בעיקר בשל הקושי לאתר את מבצע העבירה, רמת התחכום וזאת אף לאדם ללא עבר פלילי.

    החוק מבחין בין מעשים של הונאה ומרמה וכוללים בעיקר את העבירות הבאות:

    סעיף 415 לחוק העונשין – קבלת דבר במרמה

    המקבל דבר במרמה, דינו – מאסר שלוש שנים, ואם נעברה העבירה בנסיבות מחמירות, דינו – מאסר חמש שנים.

    סעיף 418 לחוק העונשין – זיוף

    המזייף מסמך, דינו – מאסר שנה; זייף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר, דינו – מאסר שלוש שנים; ואם נעברה העבירה בנסיבות מחמירות, דינו – מאסר חמש שנים.

    סעיף 439 לחוק הוענשין – הונאת נושים

    (א) הנותן במתנה או מוסר או מעביר או משעבד נכס מנכסיו או גורם לאחת מאלה, בכוונה להונות נושה מנושיו, דינו – מאסר שלוש שנים.

    (ב) המוכר או מסלק חלק מנכסיו אחרי התאריך שבו ניתן נגדו פסק-דין או צו לתשלום כסף שלא קיימם, או תוך חודשיים לפי התאריך האמור, והכל בכוונה להונות נושיו, דינו – מאסר שלוש שנים.

    סעיף 440 לחוק העונשין – קשר להונות

    הקושר קשר עם זולתו להשפיע במרמה או בהונאה על מחיר השוק של דבר הנמכר בפומבי או להונות את הציבור או כל אדם, או לסחוט נכס מאדם, דינו – מאסר שלוש שנים.

    סעיף 441 לחוק העונשין – התחזות כאדם אחר

    המתייצג בכזב כאדם אחר, חי או מת, בכוונה להונות, דינו – מאסר שלוש שנים;

    התייצג כאדם הזכאי על פי צוואה או על פי דין לנכס פלוני והוא עושה זאת כדי להשיג את הנכס או את החזקתו, דינו – מאסר חמש שנים.

    סעיף 442 לחוק העונשין – הודיה כוזבת בהתחייבות

    המודה בשמו של אדם אחר בחבות או בכל מסמך בבית-משפט או בפני אדם המוסמך כדין לקבל הודיה כאמור ואין בידו להוכיח הרשאה או הצדק כדין, דינו – מאסר שלוש שנים.

    סעיף 443 לחוק העונשין – התחזות כבעל תעודה

    תעודה שניתנה מאת רשות מוסמכת לאדם אחר ומעידה על אותו אדם שיש לו כשירות מוכרת בחוק לענין פלוני, או שהוא נושא משרה פלונית, או שהוא זכאי לעסוק במקצוע, במלאכה או בעסק מסויימים או שהוא זכאי לזכות, לזכות יתר, לדרגה או למעמד פלוני – כל המנפק את התעודה ומתייצג בכזב כאדם ששמו נקוב בה, דינו כאילו זייף אותה.

    סעיף 444 לחוק העונשין – . העברת תעודה לשם התחזות

    מי שניתנה לו מאת רשות מוסמכת תעודה המעידה עליו ככל האמור בסעיף 443, והוא מוכר או נותן או משאיל את התעודה לאחר בכוונה שהלה יוכל להתייצג כמי ששמו נקוב בתעודה, דינו – מאסר שלוש שנים.

    סעיף 445 לחוק העונשין – התחזות כבעל תעודת אופי לא שלו

    המנפק תעודת אופי של אדם אחר כדי להשיג עבודה, דינו – מאסר שנה אחת.

    סעיף 446 לחוק העונשין – העברת תעודת אופי

    מי שניתנה לו תעודת אופי, והוא מוכר או נותן או משאיל אותה לאחר בכוונה שהלה יוכל לנפק את התעודה כדי להשיג עבודה, דינו – מאסר שלוש שנים.

    מה עושים במידה וזומנתי לחקירה במשטרה על עבירות של הונאה ומרמה או הוגש כתב אישום כנגדי?

    במקרים מסוג זה, בשלב הראשון מומלץ לפנות לעו"ד פלילי טרם תחילת החקירה המשטרתית על מנת לממש את זכות היוועצות לפני שאותו עצור נותן גרסה במשטרה ולפעול לשחרורו בתחנה ובמידה ולא לשחרורו ממעצר בבית המשפט.

    במידה והוגש כנגדכם כתב אישום בעבירות של הונאה ומרמה, מומלץ לפנות לעו"ד פלילי, אשר ינתח את חומר החקירה, ויוכל לבחור את האסטרטגיה הנכונה לניהול התיק. משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר, מייצג חשודים ונאשמים בעבירות של הונאה ומרמה והוביל לביטול כתב אישום של קבלת דבר במרמה והונאה בכרטיס אשראי, וכן במקרה אחר הוביל את התיק לסגירת בהסדר מותנה טרם הגשת כתב האישום ובכך נמנע ניהול הליך פלילי ורישום פלילי.

    במידה ונעצרתם או הוגש כנגדכם כתב אישום על עבירות אלימות במשפחה, משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר זמין למענה 24/7 וניתן ליצור קשר

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו