Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עבירות אלימות | עבירת חבלה חמורה

    (1)

    עו"ד פלילי אלון שליכטר

    בתי המשפט בישראל רואים בעבירות האלימות, כעבירה חמורה, ועל כן, את הצורך בענישה מרתיעה מפני עבירות אלימות שנועדו "לפתור סכסוכים" בכוח הזרוע, והמסר שיוצא מבית המשפט הוא כי פתרון סכסוכים ראוי שייעשה על ידי פניה לרשויות החוק ולא על ידי נטילת החוק לידיים.

    עבירת חבלה חמורה סעיף 333 לחוק העונשין

    לעבירת ה"חבלה", ישנה השפעה על הגוף, ועליה לבוא לידי ביטוי על גופו של האדם, ומוגדרת כמכאוב, מחלה או ליקוי גופניים בין קבועים ובין עוברים.

    לעומת זאת, "חבלה חמורה", מוגדרת חבלה העולה כדי חבלה מסוכנת, או הפוגעת או עלולה לפגוע קשות או לתמיד בבריאות הנחבל או בנוחותו או המגיעה כדי מום קבע או כדי פגיעת קבע או פגיעה קשה באחד האיברים הקרומיים או החושיים החיצונים או הפנימיים.

    למעשה, עצם הפגיעה בגוף האדם מהווה את מהותה של העבירה בשל האינטרס הציבורי של שמירת שלמות הגוף מפגיעות חמורות שבוצעו שלא כדין.

    זוהי עבירה מסוג פשע, והעונש המקסימלי העובר על עבירה זו הינו 7 שנות מאסר, שהינו הרף העליון לסמכות של בית משפט שלום. המשמעות הינה כי המחוקק ובתי המשפט רואים בביצוע עבירה זו כחמורה ביותר.

    למשל משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר, ייצג לאחרונה נאשם, אשר על פי כתב האישום נכנס לדירה של בת זוגתו לשעבר, שם תקף באמצעות אגרופים בפניו את המתלונן שהינו בן זוגה החדש עם בן זוגה החדש של פרודתו וזאת כאשר היה שיכור וכתוצאה מכך נגרם למתלונן שברים בפניו ואף פונה לבית החולים בשל כך וכאשר שוטרים הגיעו למקום התעמת עימם ואף נאלצו להשתמש בשוקר חשמלי על מנת להשתלט עליו.

    כתב האישום כלל תחילה עבירות של חבלה חמורה, איומים, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

    לאחר משא ומתן עיקש עם שלוחת התביעות, תוקן כתב האישום באופן משמעותי כך שנשארה עבירת החבלה החמורה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו בלבד, והוסכם כי התביעה תגביל את עצמה לטעון לענישה של שישה חודשי עבודות שירות, שאינו דבר שבשגרה, שכן בדר"כ התביעה בעבירה זו מבקשת ענישה של מאסר בפועל, וההגנה תטען באופן חופשי.

    לשמחתנו, בית המשפט השלום בתל-אביב, קיבל את רוב טענות המשרד והתחשב בנסיבות המיוחדות של התיק והן לנסיבותיו האישיות של הלקוח, והטיל על הנאשם עונש של חודש וחצי עבודות שירות.

    להלן, תמצית גזר הדין:

    מה עושים אם הוגש כתב אישום?

    הדבר הנכון הוא לפנות לעו"ד שעוסק בתחום הפלילי, אשר יוכל ללמוד את תיק החקירה, לבקש במידת הצורך חומר חקירה נוסף, לנהל משא ומתן עם התביעה, לבצע תיקונים בכתב האישום או לשכנע על ביטול כתב האישום. עבודת הסנגור הינה למעשה הכנת התיק מבחינה אסטרטגית ובניית קו הגנה מהרגע הראשון.

    הרבה לקוחות שפונים אל המשרד, אינם מבינים את המשמעות המושגים המשפטיים ואת ההליכים שננקטים כנגדם, ועל כן עומדים בעמדה נחותה מול המדינה שמיוצגת על ידי פרקליטים מיומנים ששולטים בדין הפלילי.

    במידה והוגש כנגדכם כתב אישום, יחד איתו מצורף הזמנה לדין ובו מועד לדיון, מומלץ לפנות טרם המועד אל עורך דין פלילי, לפגישת ייעוץ, גם אם על פניו נראה לכם כי המדובר בעניין "קל ערך", שכן ישנם מקרים שבאמצעות הניסיון המשפטי, של עורך דין העוסק בתחום הפלילי ניתן למנוע הליכים ארוכים ולהכריע את המערכה לפני שנשמעה "ירית-הפתיחה" ולגרום לביטולו של כתב האישום או לבצע תיקונים משמעותיים ולהגיע לפתרון יצירתי אחר.

    ניתן לצור קשר עם משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר בטלפון מספר 054-6762373

    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו