Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    עורך דין פלילי עפולה

    ()

    חקירה במשטרה היא הליך אקטיבי שנעשה על ידי חוקרים מוסמכים מצוות התחנה לצורך ביסוס ראיות לתיק תביעה שעומד להיות מוגש בעתיד. יש להבדיל בין חקירה באזהרה שמשמעותה היא שקיים חשד מהותי לפלילים מול הנחקר, וכל הנעשה בחקירה נכנס לתיק שבונים נגדו בימים אלו במשטרה, לעומת חקירה במשטרה שאינה באזהרה, שמשמעותה עשויה להיות גם שמדובר בתיק שנבנה נגד מישהו אחר ומבקשים להסתמך על ידע ונתונים שיש בידי הנחקר הספציפי כדי לבסס את התיק. בשונה ממה שנדמה לעיתים לאנשים, גם חקירה משטרתית רגילה שאינה באזהרה, נושאת סיכונים משמעותיים להליכי משפט, ואפילו במקרה שבו מראש כלל לא היה חשד נגדו וכל סיבת המחקר הייתה הפללת אישיות אחרת לחלוטין, מילים כאלו ואחרות של הנחקר יכולות להפנות את מהלך החקירה כולו לכיוונו ולשמש נגדו.

    זימון לחקירה

    זימון לחקירה משטרתית יכול לבוא באופן פורמלי ומנומס בדואר או בטלפון החכם, וגם באופן פחות נחמד מזה. לפעמים מול אנשים זרים או מכרים, ובמרבית המקרים באופן שמגיע איכשהו לתקשורת. זו בהחלט אינה חוויה מומלצת, במיוחד כאשר התקשורת כידוע עשויה להפליל אנשים הרבה לפני שמישהו חשב על זה ברצינות במשטרה וקשה להחזיר אחורה מילים שנאמרו והשערות שנזרקו, אבל יש בהחלט סיכוי לצאת מחקירה בקלות ולהחזיר כמה שיותר מהר את הסדר ואת ההערכה הציבורית מחדש.

    מה הולך לקרות שם

    חשוב מאד לדעת שהחקירה אינה מתחילה בתוך חדר החקירות ברגע שמתיישב החוקר מול הנחקר או להפך, חקירה מתחילה למען האמת ברגע שבו נכנס הנחקר לטריטוריה המשטרתית, כל מילה ותנועה עשויות להיות מתועדות וההתנהלות דורשת זהירות. גם השוטר המשועמם ששותה קפה ומחליף מספר מילים חביבות עם המזומן לחקירה יעשה בכך שימוש מאוחר יותר כאשר ינתחו את החקירה. דווקא נחקרים הבטוחים בחפותם עשויים לעיתים ליפול בטעיות אלו, משום שהם מתארים לעצמם שאם הם אזרחים טובים וישרים בדיוק כמו השוטרים, יוצא אם כן שכולם בעצם באותו צד ולמה לא לדבר בכנות ובחביבות, הרי אין להם מה להסתיר… אין ספק שהם הצודקים, ובכל זאת עדיף להיות חכמים.

    זכויות הנחקר

    לכל נחקר עומדת זכות היוועצות בעורך דין לפני תחילת החקירה, גם אם נלקח אליה בכוח ובכל מצב זכותו שלא להיחקר עד מתן אפשרות לשיחה עם עורך דין. במקביל קיימת גם זכות השתיקה הידועה שבכוחה זכותו שלא לענות או להגיב בחקירתו. בדרך כלל לא מרוויח נחקר מאי שיתוף פעולה עם החוקרים, אבל לעולם לא משתלם לפתוח את הפה לפני שיחת יעוץ עם עורך דין מקצועי.

    אלון שליכטר, עורך דין פלילי מומלץ, שבעברו ייצוג וסיוע משפטי למאות תיקים, חקירות והליכים משפטיים, מעניק שירותי יעוץ לנחקרים וליווי מצוד עד ליציאה מן הסבך.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו