Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    ביטול צו סגירה מנהלי לעסק – מכירת אלכוהול לקטין

    (1)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    בעלי עסק של פיצוציה בירושלים פנה אל המשרד לאחר שקצין משטרה החליט על סגירת עסקו למשך 15 יום וזאת בשל מכירת אלכוהול לקטין, דבר האסור על פי החוק.

    סגירת העסק ואף ליום אחד גרם לו להפסדים כספיים רבים ועל כן פנה למשרדנו להגשת ערר על החלטת קצין המשטרה לסגירת עסקו. מיד עם קבלת הייצוג משרדנו הגיש בקשה דחופה לבית המשפט כנגד הצו שהוא על ידי המשטרה לשם פתיחת העסק מחדש בדחיפות.

    במסגרת הדיון העלה משרדנו טענות לגבי העובדה כי בעל הפיצוציה אכן בדק את גילו של הקטין אשר הציג תעודת זהות באמצעות מכשירו הסלולרי בו נחזה להיות כבגיר, וכן לעובדה כי המשטרה לא סתרה טענה זו.

    עוד העלה משרדנו טענה של שיהוי לגבי מועד הוצאת הצו דבר המשפיע באופן ברור על המסוכנות הנטענת על ידי המשטרה מבית העסק וזאת למרות צווי סגירה דומים בעבר.

    לאחר דיון בבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, החליט בית המשפט על קיצור משמעותי של צו הסגירה, כך שהעסק יוכל לפתוח יממה לאחר הדיון שהתקיים בבית המשפט.

    לכתבה שפורסמה בתיק זה באתר MYNET בתיק זה לחצו כאן

    משרד עורכי הדין אסף דוק ועורך הדין אלון שליכטר, המייצגים את בעלי פיצוציית ״פז״ נמסר: "אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט אשר הביעה ביקורת על החלטת המשטרה לסגירת העסק וכי המדובר הייתה בהחלטה לא מידתית. על כן, הורה בית המשפט על קיצור משמעותי של הצו לסגירת העסק תוך קביעה כי המשטרה פעלה בשיהוי וכן שלא ניתן לדחות באופן מוחלט את טענת המוכר. כי התעודה שהוצגה, גם אם מדובר בעותק דיגיטלי שלה לא אסור במפורש. בעלי העסק עובדים כחוק ואנשים ישרים אשר ימשיכו לשרת את קהל לקוחתיים בצורה הטובה והמקצועית ביותר".

    מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מתוקף תפקידה פועלת להבטיח את שלום הציבור וביטחונו במוקדי הבילוי גם בתחום האלימות וגם בפעילותה נגד מכירת אלכוהול לקטינים בניגוד לחוק. אנו מכבדים את החלטת בית המשפט והיא נלמדת".

    להלן עיקרי החלטת בית המשפט לקיצור צו הסגירה המנהלי

    בעל עסק? זומנת לשימוע או שניתן צו מנהלי לסגירת עסק, מה עושים?

    סעיף 23 לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968, שכותרתו סגירת עסק של מכירת משקאות משכרים, מורה כי:

    קצין משטרה בדרגת רב-פקד ומעלה רשאי לצוות בכתב על סגירה לאלתר של חצרים שבהם עוסקים במכירת משקאות משכרים, אם נוכח שהדבר דרוש לשמירת שלום הציבור או להחזרת שלום הציבור שהופר; צו לפי סעיף קטן זה תקפו יהיה לתקופה שפורשה בו, ובלבד שלא תעלה על שלושים יום.

    למעשה, לקצין משטרה יש סמכות להורות בצו מנהלי על סגירת עסק וזאת עד ל-30 יום, החלטה מסוג זה הינה פוגענית מאוד לבעלי עסקים רבים, וניתן להם הזדמנות טרם ההחלטה של הקצין לשטוח בפניו את טענותיהם מדוע להימנע מסגירת העסק, הליך בו בעל עסק יכול להיות מיוצג על ידי עו"ד. מלבד הטענות הברורות של קריסה כלכלית, ישנם טענות מתחום המשפט המנהלי בהן עו"ד אשר יש לו ניסיון עם עבירות מהסוג הזה יכול להעלות בפני הקצין משטרה דבר שיכול להשפיע על ההחלטה שתתקבל בדבר סגירת העסק או לאו.

    במידה וכבר ניתן לבעל העסק צו מנהלי לסגירתו, ניתן לתקוף את ההחלטה בבית משפט ולערר על החלטת הקצין לבית המשפט לעניינים מקומיים בתחום השיפוט של העסק, אשר ניתן להיות בו מיוצג על ידי עו"ד, אשר יגיש את הבקשה הדחופה לבית המשפט ויופיע בדיון מול משטרת ישראל וייצג בפני בית המשפט על מנת להוביל לביטול צו הסגירה או לקיצורו.

    למאמר המשרד המלא בנושא מכירת משקה משכר לקטיןלחצו כאן

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    משרד עורך דין פלילי אלון שליכטר מייעץ, מייצג ומלווה משפטית חשודים ונאשמים לאורך כל ההליך הפלילי. החל משלב החשדות וההכנה לחקירה במשטרה, דרך שלבי המעצר והשחרור, שימוע בטרם הגשת כתב אישום, ניהול המשפט הפלילי בתיק העיקרי בערכאות המשפטיות השונות.


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו