Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    האם לשגרירות יש גישה למרשם הפלילי של משטרת ישראל?

    (2)

    רגע לפני שטסים לארה"ב או קנדה? צריכים להוציא ויזה? מנסים להוציא אישורי עבודה לעבוד בקנדה או באוסטרליה? חשבתם על אימוץ ילד? אחד מהמסמכים החשובים ביותר שאתם מתבקשים להגיש נקרא תעודת מידע פלילי. איזה סוג רישום פלילי שגרירות מדינה זרה כמו ארה"ב, קנדה, אוסטרליה ומדינות אחרות יכולות לראות? עו"ד אלון שליכטר מסביר במאמר הבא >>>

    חוק המרשם הפלילי ותקנות השבים

    על פי חוק המרשם הפלילי ותקנות השבים, גורמים שזכאים לראות רישומים בהתאם לסוג הרישום ובהתאם לזכאותם על פי חוק זה.

    סוגי הרישום

    מב"ד [ממתין לבירור דין] : המדובר על תיק חקירה פתוח, בו טרם הוחלט האם להגיש כתב אישום או לסגור את תיק החקירה.

    הרשעה: המדובר על תיק פלילי שהתנהל בבית המשפט, בגינו יש הרשעה פלילית ומהווה רישום פלילי.

    תיק משטרה סגור [רישום משטרתי]: המדובר על תיק חקירה שנסגר ומופיע כתיק חקירה סגור ומהווה רישום משטרתי, תיק שלא הוגש בו כתב אישום.

    זכאות גורמים לראות את סוגי הרישום

    כפי שפורט לעיל, ישנם גורמים אשר זכאים לקבל מידע מהתדפיס מידע הפלילי שלכם [הידוע גם כ – 'תעודת יושר' או 'ר.פ'].

    איזה סוג רישום שגרירות זרה יכולה לראות?

    על פי חוק המרשם הפלילי ותקנות השבים, שגרירות זרה זכאית לקבל מידע על הרשעות שניתנו בבית משפט, אשר טרם התיישנו ותיקים הממתינים לבירור דין – מב"ד.

    איך השגרירות מקבלת את המידע?

    תעודת המידע הפלילי תשלח לנציגויות זרות בישראל ישירות בדואר, לנציגויות ישראל בחו"ל, באמצעות משרד החוץ, וישירות לרשות המרכזית לאימוץ בין ארצי (אימוץ בחו"ל).

    כדי להוציא בקשה ל"תעודת מידע פלילי", יש לגשת פיזית לכל תחנת משטרה, על ידי מי שהמידע הוא אודותיו, לאחר שהזדהה בתעודת זהות או דרכון, או ע"י מי שהוא ייפה את כוחו בייפוי כוח ספציפי ולאחר שמיופה הכוח הזדהה בתעודת זהות/דרכון בר תוקף, הציג ייפוי כוח וצילום העמוד הראשון בדרכונו של המבקש, בו מופיעים פרטי המבקש.

    הערה: ניתן גם להגיש בקשה להוצאת תעודת מידע פלילי באופן מקוון לחץ כאן אשר כוללת תשלום אגרת חתימת אפוסטיל אשר כיום עומדת על סף 34 ש"ח.

    הערה נוספת: בהתאם להוראות החוק, לא ניתן למסור התעודה, או העתק ממנה, ישירות למבקש או לבא כוחו. התעודה נשלחת ישירות לגוף הזכאי לקבלה בלבד (שגרירות/קונסוליות/משרד הרווחה).

    איך אני יודע מראש אם יש לי רישום פלילי?

    ניתן לגשת לכל תחנת משטרה, על ידי מי שהמידע הוא אודותיו, לאחר שהזדהה בתעודת זהות ולהוציא את התדפיס רישום הפלילי. מומלץ לוודא מראש שעות קבלת קהל בתחנה טרם ההגעה. הוצאת התדפיס ללא עלות.

    מה ניתן לעשות אם יש לי תיק חקירה פתוח [מב"ד] או הרשעה פלילית?

    כאשר המדובר בתיק חקירה פתוח [מב"ד], מומלץ להתייעץ עם עו"ד פלילי מנוסה בתחום על מנת לשקול פנייה דחופה שתביא לאי העמדה לדין פלילי וסגירת התיק.

    לגבי הרשעות פליליות, גם בנושא זה מומלץ להתייעץ עם עו"ד פלילי, אשר יפעל למחיקת הרישום הפלילי על ידי הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה מתוקף סמכותו.

    כמה זמן התהליך לוקח?

    סגירת תיק פלילי או מחיקת רישום פלילי הינם הליכים שלוקחים לפחות מספר חודשים, ולכן לא מומלץ להמתין לרגע האחרון ויש לפעול כבר בתחילת הדרך במקביל להוצאת כל המסמכים הרלוונטיים להם אתם נדרשים במסגרת הפעולה אותה אתם מבקשים לבצע.ד

    הוצאתם את התדפיס רישום פלילי, יש רישום פלילי או משטרתי, ניתן לפנות אל משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר >>>

    לייעוץ מיידי
    חייגו 054-6762373


    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו