Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עורך דין פלילי אלון שליכטר

מקצועיות, אמינות וחתירה לניצחון

ליעוץ ראשוני חייגו

054-6762373

משרד עו’’ד פלילי אלון שליכטר

השאירו כאן פרטים או התקשרו 054-6762373

    סגירת תיק פלילי | שינוי עילת סגירה | חוסר אשמה | ביטול רישום פלילי

    (49)

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    שינוי עילת סגירת תיק

    כנגד לקוחת המשרד, נפתח תיק פלילי בגין חשד לפגיעה בפרטיות – בילוש או הטרדה אחרת, בניגוד לסעיף 2(1) חוק הגנת הפרטיות, תשמ"א-1981, על פי התלונה, הטרידה את המתלונן באמצעות מיילים, בילוש במקומות ציבוריים ואף הופעה בסמוך לביתו.

    המשטרה, החליטה לסגור את תיק החקירה בשל "חוסר עניין לציבור", דבר המופיע ברישום המשטרתי, אז פנתה הלקוחה אל משרד עו"ד פלילי אלון שליכטר, בבקשה כי יפנה אל הפרקליטות לשנות את עילת הסגירה, שכן לפי טענתה, המעשים שיוחסו לה אינם אמת.

    למאמר המלא על שינוי עילת סגירה ומחיקה / ביטול של רישום פלילי ניתן ללחוץ על הקישור:

    מחיקת רישום פלילי ומשטרתי – מה עושים ומה ההבדל?

    בשל כך, פנה משרדו של עו"ד אלון שליכטר אל פרקליטות מחוז תל-אביב, בבקשה לשינוי עילת הסגירה לחוסר אשמה, תוך הפנייה לתיק החקירה, ובעיקר למחדלים שבו, הצגת טיעונים משפטיים כבדי משקל, ובכך להוביל לתוצאה של חוסר אשמה במעשים שיוחסו ללקוחה.

    לשמחתה, בעקבות פניית משרדנו אל קצין הפרקליטות, הצגת טיעונים משפטיים, ראיות מטעמנו וכן נסיבותיו אישיות, הוחלט לשנות את עילת הסגירה לחוסר אשמה, ובכך למעשה לנקות את שמה הטוב מכל רבב ולהסיר את הרישום המשטרתי לאלתר.

    להלן, החלטת הפרקליטות לסגור את התיק מחוסר אשמה:

    לייעוץ מיידי 24/7
    חייגו 054-6762373

    האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים במאמר זה הינה על אחריות המשתמש בלבד. בכל מקרה ספציפי יש להיעזר בבעל מקצוע המתמצא בתחום.

    אודות המשרד

    המשרד מייצג באופן יום-יומי עשרות לקוחות בכל הארץ בדין הפלילי והתעבורה, דבר המקנה ניסיון מעשי מול מגוון גורמים. כל תיק שמגיע למשרד נבחן בצורה קפדנית ומדוקדקת, תוך סדר פעולות מיוחד שהוקם לאחר ניסיון רב, דבר המבטיח ייצוג מקצועי מבחינת קבלת כל החומר הרלוונטי, פסיקה רלוונטית למקרה הספציפי, איתור מומחים, בדיקת קווי הגנה אפשריים, הליכי שיקום ועוד.

     

     

    ממליצים עלינו

     

    שינוי עילת סגירת תיק – כדי שלא תסבלו מכתם במשך שנים רבות

    כשתיק חקירה נסגר מבלי שיוגש כתב אישום נגד החשוד, ישנה כמובן תחושת הקלה של ממש. המשמעות המעשית של סגירת תיק הינה שהאדם חף מפשע, שהרי אחת מזכויות האדם הבסיסיות היא שאדם חף מפשע אלא אם כן הוכח אחרת מעל לכל צל של ספק. יחד עם זאת ישנה חשיבות לא מבוטלת גם לעילת סגירתו של תיק החקירה. על-פי הדין הפלילי ישנן 3 עילות המובילות לסגירת תיקי חקירה: חוסר עניין לציבור (כלומר, כשנסיבות המקרה לא מצדיקות העמדה לדין), היעדר ראיות מספיקות וחוסר אשמה. במצב של סגירת תיק עקב היעדר ראיות, המשמעות היא שהמשטרה עדיין חושדת באדם כי ביצע את העבירה, אולם אין ביכולתה להוכיח ולכן כמובן לא מוגש כתב אישום – אבל עדיין נשאר רישום משטרתי. שינוי עילת סגירת תיק לחוסר אשמה, כלומר מצב שבו גם המשטרה מבהירה כי האדם לא ביצע את העבירה, מוביל למחיקת הרישום המשטרתי ובעצם מאפשר לפתוח דף חדש ונקי. עו"ד אלון שליכטר מספק את השירות הזה כבר שנים רבות, ועושה זאת במיומנות ובאחריות.

    איך מתבצע שינוי עילת סגירת תיק?

    * הגורם המוסמך לשנות עילת סגירת תיק – בקשת שינוי עילת הסגירה של תיק חקירה מוגשת ליחידה התובעת, כלומר או לפרקליטות המדינה או ליחידת התביעות במשטרה, בהתאם לסוג העבירה שבביצועה נחשד האדם.

    * נימוקים – חשוב לזכור שהיחידה התובעת כבר בחנה לעומק את התיק כשהחליטה לסגור אותו ולא להגיש כתב אישום, כך שהבחירה בעילה כזו או אחרת כבר נשענת על שיקולים רלוונטיים רבים. בהתאם הבקשה לשנות את עילת הסגירה חייבת להיות מנומקת היטב, ולכלול ניתוח מדויק ועובדתי של חומרי החקירה.

    * ערר – גם אם הבקשה הראשונה לשנות עילת סגירת תיק נדחית, עדיין ניתן לפעול וזאת באמצעות הגשת ערר.

    יושרה מוחלטת

    עו"ד אלון שליכטר מקפיד קודם כל על יושרה מוחלטת. בהתאם הוא ימליץ לפעול לטובת שינוי עילת סגירת תיק רק כשיש היתכנות אמיתית להצלחת ההליך. דגש נוסף בשירות הוא יעילות, כך שהשינוי יושלם תוך זמן קצר ככל האפשר ויסיר את כל המגבלות מחיי האדם.